آسیاب قهوه در چند نوع وجود دارد؟

آسیاب قهوه در چند نوع وجود دارد؟

آسیاب قهوه در چند نوع وجود دارد؟

آسیاب قهوه در چند نوع وجود دارد؟

 

اگر شما جزو افرادی هستید که علاقه ی زیادی به قهوه دارید و اهل قهوه ترک و یا اهل قهوه اسپرسوو یا دیگر نوع های قهوه هستید، بهتر است بدانید که برای داشتن یک فنجان قهوه خوش عطر و خوش طعم به یک دستگاه آسیاب قهوه نیاز دارید.

تاریخچه آسیاب قهوه

آسیاب قهوه قبل از میلاد مسیح و پیدایش قهوه، به وسیله ی رومی ها اختراع شده است؛ اما توجه داشته باشید که از این دستگاه به جای آسیاب کردن قهوه، برای تهیه آرد و خرد کردن مواد غذایی استفاده می کردند. اما بعد از کشف قهوه به وسیله ی کشور اتیوپی و ارسال آن به دیگر مناطق دنیا، از آن آسیاتب کن ساده مواد غذایی برای آسیاب کردن و پودر کردن دانه های قهوه نیز استفاده می شد. بنابراین اولین آسیاب قهوه از اینجا شکل گرفت.

 

 

 

انواع آسیاب قهوه

همانطور که گفته شد پشت هر فنجان قهوه ی خوش عطر و خوشمزه ای یک دستگاه آسیاب قهوه وجود دارد. زیرا ابتدا بایستی دانه های قهوه آسیاب شوند، سپس برای دم کردن آماده شوند. دستگاه آسیاب قهوه هم جزو وسایل آشپزخانه های خانگی می باشد هم می تواند تحت عنوان آسیاب قهوه صنعتی در تجهیزات کافی شاپ قرار گیرد.

دستگاه آسیاب قهوه به دو دسته تقسیم می شود؛ آسیاب قهوه صنعتی و خانگی. این دو دسته بسته به تعداد قهوه ای که در طول روز استفاده می شود، مورد نیاز قرار می گیرد. اگر شما در خانه ی خود در روز یکی یا دو فنهجان قهوه می خورید، می توانید از آسیاب قهوه خانگی استفاده کنید. اما اگر شما دارای کافی شاپ یا مغازه قهوه فروشی هستید، بهتر است از آسیاب قهوه صنعتی که جزو تجهیزات کافی شاپ ارزان ها محسوب می شود استفاده کنید.

 آسیاب قهوه در چند نوع وجود دارد؟

توجه داشته باشید که بهتر است در زمان خرید یک دستگاه قهوه ساز خانگی، دستگاه آسیاب قهوه خانگی نیز تهیه کنید. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر شما در روز ۱ یا ۲ فنجان قهوه می خورد یا اصلا هر روز قهوه نمی خورید، دستگاه آسیاب قهوه دستی را تهیه کنید.