دستگاه گریل صنعتی و کارایی آن

دستگاه گریل صنعتی و کارایی آن

دستگاه گریل صنعتی و کارایی آن

دستگاه گریل صنعتی

دستگاه گریل صنعتی و کارایی آن

یکی از پرکاربردترین تجهیزات رستوران و فست فود، دستگاه گریل صنعتی است که برای پخت و کباب کردن انواع گوشت، مرغ و همبرگر کاربرد دارد.
انواع دستگاه گریل صنعتی بر اساس نوع انرژی مصرفی (برقی، گاز و ترکیبی) و بر اساس عرض دستگاه مدل‌های مختلفی دارد و در بین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی به فروش می‌رسد.

در بین تجهیزات پخت فست فود و آشپزخانه‌ها، دستگاه گریل به دلیل پخت سالم و از بین نبردن خواص مواد غذایی محبوبیت زیادی دارد. نوع حرارت دهی دستگاه گریل به مواد غذایی به شکل غیر مستقیم است و این مورد از سوختن گوشت و از بین رفتن ارزش غذایی آن جلوگیری می‌کند.
دستگاه گریل معمولا از جنس استیل ساخته می‌شود تا علاوه بر رعایت بهداشت، شستشوی آسانی نیز داشته باشد.

دستگاه گریل گازی

این نوع از دستگاه گریل با گاز کار می‌کند و معمولا سطح صافی برای قرار دادن مواد غذایی روی آن دارد تا حرارت به طور یک دست در همه جای آن پخش شود. برای پخت مواد دستگاه گریل گازی هم می‌توان از روغن استفاده کرد و مواد غذایی را سرخ کرد و هم می‌توان بدون روغن و با حرارت غیر مستقیم مواد غذایی را مغز پخت کرد.

دستگاه گریل ذغالی

گریل ذغالی از پر کاربردترین انواع این دستگاه است که سطح رویی آن به صورت شیاردار است و با استفاده از زغال سالم ترین شیوه پخت را انجام می‌دهد.

دستگاه گریل ترکیبی

دستگاه گریل میکس یا ترکیبی هم قابلیت سرخ کردن مواد را با روغن دارد و هم قابلیت کباب کردن آن‌ها را. سطح رویی دستگاه از دو بخش صاف و شیاردار تشکیل شده است که بخش صاف برای گریل روغنی و بخش شیاردار برای گریل ذغالی کاربرد دارد.