دستگاه مرینیتور

آشنایی با عملکرد دستگاه مرینیتور

آشنایی با عملکرد دستگاه مرینیتور

آشنایی با عملکرد دستگاه مرینیتور

 

یکی از تجهیزات صنعتی آشپزخانه های رستوران ها و فست فود ها و حتی مغازه های فرآروده های گوشتی، دستگاه مرینیتور می باشد. در واقع این دستگاه برای سس زدن مرغ های سوخاری کتانکی و همین طور طعم دار کردن و آماده سازی جوحه کباب برای رستوران ها و تالار ها و یا حتی فروشگاه های مواد پروتئینی می باشد. این دستگاه این کار را در مدل های وکیوم دار و ساده در ظرفیت های گوناگون انجام می دهد. این مواد در ظرف های تمام استیل نگیر ۳۰۴ تولید می شوند.

یکی از مهمترین مشکلاتی که در آشپزخانه های رستوران ها و یا تالار ها وجود دارد این از بین بردن بوی بد گوشت و یا مرغ می باشد. این کار چندان سخت نیست و کافی است آنها را در داخل موادی قرار دهید تا بوی بد آنها از بین برود اما همانطور که می دانید این کار به زمان زیادی نیاز دارد و اگر سفارشات بالا باشد موجب می شود که شما با کمبود گوشت و مرغ طعم دار روبه رو شوید.

دستگاه مرینیتور

شما این امکان را دارید که برای حل اینگونه مشکلات از دستگاه مرینیتور استفاده کنید. روند کار این دستگاه مرینیتور به این صورت است که گوشت و یا مرغ را با مواد افزودنی و یا سس مخصوص در داخل مخزن دستگاه ریخنه می شود و سپس دستگاه مرینیتور گوشت و یا مرغ را ماساژ می دهد که این امر موجب می شود مواد افزودنی و سس به داخل گوشت یا مرغ در زمان کمتری نفوذ کند. همانطور که مشخص است انجام تمام این مراحل نسبت به حالت دستی و سنتی بسیار کمتر زمان می برد و سریع تر انجام می شود.

ویژگی های دستگاه مرینیتور وکیوم دار

این دستگاه به صورت تمام استیبل می باشد.

دارای ویژگی نیمه اتومایتک می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم دستگاه مرینیتور این است که عمل آوری گوشت را در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می دهد.

استفاده از این دستگاه باعث می شود در مصرف مواد اولیه و مواد لازم برای طعم دار کردن مثل زعفران صرفه جویی شود.

همچنین استفاده از این دستگاه که جزو تجهیزات صنعتی آشپزخانه در تهران ها می باشد، موجب می شود حداقل ۲۰% حجم گوشت افزایش یابد.

روش استفاده از دستگاه مرینیتور وکیوم دار

ابتدا بایستی تکه های مرغ یا گوشت را به داخل مخزن تعبیه شده بریزید؛ سپس در دومین گام بایستی مواد افزودنی و طعم دار به صورت مایع به آن اضافه کنید و درب مخزن را ببندید. در گام بعدی باید شلنگ وکیوم به شیر آبی رنگ مخزن متنصل کنید.

در مرحله ی بعد دکمه مشکی نگه داشته می شود. بهتر است بدانید که با نگه داشتن دکمه ی مشکی، همه ی هوایی که داخل مخزن وجود دارد، تخلیه می شود و مواد تحتت فشار قرار داده می شوند؛ که این امر موجب می شود که خونابه های گوشت بیرون کشیده شوند و بوی بد خود را از دست بدهند.

دستگاه مرینیتور

و در آخر شلنگ را از مخزن خارج کرده و وان را روی مکروسویچ جای شلنگ قرار می دهیم. سپس دستگاه مرینیتور را روشن می کنید، این دستگاه به مدت ۷ دقیقه شروع به ضربه زدن و چرخاندن مواد داخل مخزن با سس طعم داری که اضافه شده است، می کند. این دستگاه با ماساژ دادن مواد باعث می شود که مواد طعم دار به صورت وکیومی داخل گوشت یا مرغ شوند که همین امر موجب می شود حجم آنها نیز بیشتر شود. این دستگاه بعد از ۷ دقیقه به صورت اتوماتیک خاموش می شود و مرغ یا گوشت طعم دار شده را به شما تحویل می دهد.

به دلیل اینکه این دستگاه باعث می شود که مواد افزودنی به خورد مرغ یا گوشت برود بنابراین آنها را خوشمزه تر و لذیذ تر می کند. به همه ی رستوران داران یا افرادی که تالار دارند توصیه می شود از این دستگاه که جزو تجهیزات صنعتی آشپزخانه می باشد، استفاده کنند.