تفاوت مخلوط کن صنعتی و خانگی

تفاوت مخلوط کن صنعتی و خانگی

مخلوط کن

مخلوط کن صنعتی و خانگی

تفاوت مخلوط کن صنعتی و خانگی

مخلوط کن های صنعتی نیاز اصلی برای صنعت غذایی محسوب می شود. دستگاه مخلوط کن صنعتی برای تکمیل تجهیزات کافی شاپ و کافه ها دستگاهی ضروری است، زیرا برای تهیه انواع شربت، آبمیوه، اسموتی، کیک و… کاربرد دارد. ترکیب کردن انواع مختلف غذا، مواد غذایی مایع و میوه ها برای درست کردن انواع دسرها و غذا ها در رستوران، کافی شاپ، بستنی فروشی ها ، آبمیوه فروشی ها و یا حتی در خانه به کمک دستگاه مخلوط کن انجام می شود. نام دیگر این دستگاه میکسر صنعتی است. برای تهیه انواع شربت، آبمیوه، سس، اسموتی و کیک شکلات استفاده می‌شود.

 

• تفاوت بین مخلوط کن خانگی و مخلوط کن صنعتی چیست؟



مخلوط کن خانگی انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها را در حجم کم و درجه سختی کمتر میکس میکند. حتما بارها برای شما پیش آمده است که برای تهیه یک دسر یا معجون باید قبل از ریختن مواد آنها را روی تخته خرد کنید تا مخلوط کن توان میکس کردن مواد را داشته باشد؛ توان موتور مخلوط کن های خانگی از دستگاه مخلوط کن صنعتی بسیار کمتر است. در مخلوط کن صنعتی علاوه بر ترکیب کردن مواد غذایی و یا میوه ها، ترکیب مواد غذایی با درجه سختی بالا مانند مواد یخ زده به آسانی انجام می پذیرد. .


قطعات مخلوط‌ کن های صنعتی



این دستگاه از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است. هر کدام از این بخش ها دارای قطعات خاص هستند. ظرف مخلوط کن که معمولا شکلی پارچ مانند دارد؛ از جنس های مختلفی ساخته شده اند. تیغه نیز از اجزای تشکیل دهنده میکسر است که جنس آن معمولا از استیل است. از دیگر اجزای آن نیز واشرهای متصل کننده و صفحه کلید است.

 

• انواع مدل های میکسر صنعتی



میکسر صنعتی درانواع مختلف و سایزهای متفاوت و برند های متنوعی تولید شده و به بازار ارائه میشوند از انواع آن میتوان به مخلوط کن های صنعتی دسته ای، امولویسیون، پارویی، ساکن، برشی بالا، هموژنایزر، درام و همزن مایعات که بسته به نیاز مخاطب هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، اشاره کرد.

مطالب مرتبط